dinsdag 17 december 2013

concreet sparen

Ik begon deze blog om nog meer bewust te gaan leven. Bewust geld uit te geven, bewust om te gaan met..

Nu ben ik iemand die het liefste concreet iets wil hebben om zich aan vast te houden. Het liefst een stappenplan. Maar ik mijn zoektocht kom ik zoveel tegen... Om het goed te doen is het lastig een begin te vinden.
Ik weet dat een overzicht van uitgaven en inkomsten een goede is. Bij veel banken kan je online inzien waar je aan uitgeeft. Indeling van verschillende uitgaven, wonen, boodschappen enzovoorts. Toch geeft het mij niet de lol van sparen op deze manier. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we een variabel inkomen hebben, daardoor kan je met online bankieren niet goed inzien hoeveel je (uit)spaart.

Voor mezelf heb ik een manier bedacht. Bij elke aankoop die ik bespaar, bijvoorbeeld aanbiedingen die ik goedkoper insla doe ik mijn winst in een potje aan het einde van de week. Daarvan trek ik af wat ik weg moet gooien, omdat het bijvoorbeeld over de datum was, omdat ik teveel heb gekookt en ik het niet invries. Dat lijkt me een eerlijke manier. Wat ik met het geld ga doen dat weet ik nog niet :) ... Ik hou jullie op de hoogte!




En ik ben benieuwd of ik daadwerkelijk bespaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!